tisdag 29 maj 2007

Förbaskade kattracka!

Idag har Kilroy varit förjäklig, rent ut sagt! Jag tror han har gett sig 17 på att få Heinz att jaga honom! Så fort jag kommit ut genom dörren med Heinz för att pinka så är han där och smyger i buskarna och gör rivstarter rätt förbi näsan på honom! Tappade räkningen på hur länge han hll på och hur många ruscher han gjorde.... Själv försökte jag desperat få Heinz till att kissa, men det är inte det enklaste att få en valp att kissa med en tokspringande katt i närheten! Försökte gå iväg och gå runt huset, men kattrackarn följde efter, försökte smita undan så att han inte skulle se var vi tog vägen, men han hittade oss hela tiden. Jag gick långt ut på en vall-åker, men katt-eländet följde med i alla fall! Jag gick in några minuter (lagom till att Heinz skulle komma på att han var kissnödig igen) och hoppades att Kilroy skulle ha gått sin väg - men icke! Jag tror jag gjorde slut på ett helt köttbulls-paket för att få Heinz att inte jaga efter...... Vid ett tillfälle när Kilroy kom farande runt ett hörn så såg inte Heinz honom så då passade jag på att kasta en tältpinne på honom (katten, alltså) så att han tvärvände och sprang iväg åt andra hållet, men det höll honom bara borta i 30 sekunder, sedan kom han farande från ett annat håll... *suck* Kilroy är alltså inte arg på Heinz utan han verkligen tokrusar förbi honom, för att bli jagad, och inte rakt emot honom.

Kan tillägga att det blev en "olycka" inne nu under kvällen också.... Det var ju inte det lättaste att få honom att kissa ur sig allt i lugn och ro utomhus, precis... :-(

Fast liiiite roligt är det också! ;-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta mig, men........Jag Skrattar Så Jag Gråter!!!:-)

"Hujeda mig sån katt han var, ej värre tänkas kan och Kilroy var det namn han bar, ja Kilroy hette han. Sing-du-del-dej sing du-del du-del-dej-Sing...."

Du får skicka han på uppfostringsanstalt! Finns nog på Gotland....:-))

Anonym sa...

Din katt är ju minst sagt udda.... Men kul!
Blir ju iaf gott om tillfällen att antijakt-träna den lille.