söndag 27 maj 2007

Söndag

Fick några bilder mailade till mig av Skogsmor, som jag kände att jag ville dela med mig av.... Sitt-stilen får mig att ana släktskap med Axa och den taskiga tung-tekniken, vad gäller att slicka sig runt mun, får mig att tänka på Felix... *s*


Axa tigger godis...

Gäller att föreviga detta! Om några månader så kommer han vara alldeles för stor och tung för att någonsin kunna hållas så här igen.... *snyft*

Kilroy är spännande, men man måste ju vara lite försiktig när man nosar på honom....

Heinz lär sig att vässa klorna? Vore bra, då slapp man ju klippa klorna på honom... *s*

Denna blick går inte att motstå.....
Klart han ska få sova i sängen!
Zzzznark....

Passade på att åka in till stan en sväng på förmiddagen för att miljöträna. Vid centralstation hade de byggt upp en massa palmer och grejer för att fira Linné. Riktigt fint blev det - bättre än den torra gräsmattan på gågatan! :-)
Varmt blev det och Heinz tog det mesta med ro, så då åkte jag hem efter att ha ätit en mjukglass och tittat på folklivet ett tag. Det är så mycket skönare att vara hemma! Placerade mig på tomten i en solstol medan hundarna strosade runt eller gnagde på ben och halvslumrade i solen ett tag. Trevligt! Fast jag blev lite röd efteråt.... Men det var det värt ;-) Skönt att få slappa lite... Det lilla monstret har annars en förmåga att vara hur pigg som helst på förmiddagen och morgonen (då man antingen vill sova eller jobba) för att sedan vilja sova framåt eftermiddagen då man själv har tid till övers. Sedan blir han tok-pigg lagom till att det är CSI eller Dr. House på TV... :-(
I övrigt kan jag meddela att valpar som äter mycket kattskit, snus och cigarettfimpar (varför är folk så äckliga att de kastar dem på backen?) fiser fruktansvärt illa...












2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bilden på lillHasse med tungan slängandes utanför munnen som skrivbordsunderlägg:-)
Så jag "pratar" med honom varje gång jag sätter mig vid datorn....

Tänk jag minns inte att Felix & Axa nånsin var så hysteriskt bedårande söta som lillHasse!?
Hmmm....vad tyder det på?

Jenny sa...

Vad det tyder på? Antingen har du blivit blödigare med åren eller så har du förlikat dig med tanken på att dina barnbarn inte ser ut som andras...? *s*