lördag 10 januari 2009

Ska iväg ikväll...

... Och eftersom doggzen inte ska med så var det väl bäst att trötta ut dem ordentligt (speciellt unge herr Heinz) innan de ska spendera kvällen hemma själva. Tror grannarna blir tacksamma då.... *s*

Sagt och gjort - gick en redig sväng med bägge doggzen och fortsatte sedan med att köra rejält långa budföringssträckor mellan mig och Uffe. Man kunde mer likna det vid något slags mini-rapport! När Heinz tunga hängde som en slips så gick vi upp i skogen och körde 5 sökslag och Heinz sprang, sökte, markerade och gjorde påvisen KANON! Kul! Så nu hoppas jag att han ska ligga och sova större delen av kvällen i lugn och ro...


En totalt meningslös film från dagens promenad - klicka bara på den om ni är uttråkade och inte har något annat för er..... *s* Den är inte så lång, i alla fall. Långa filmer är ett otyg tycker jag - de blir oftast bara tråkiga att se på....

Nä, nu är det dags att hoppa in i duschen! Det var inte bara Heinz som blev flåsig.... Tror iofs att min värme kom av att jag hade klätt mig för 10 minusgrader men det är ju blidväder nu så det var 2 plusgrader när jag väl kom ut.... BUHU! Snart måste man börja spola lera av doggzen igen... :-(

1 kommentar:

Anonym sa...

Voffsen sover säkert sött......men jag är nyfiken och undrar vart matte skulle....??