fredag 16 januari 2009

Jenny = professor Kalkyl!

Jag måste vara bland det mest förvirrade man kan hitta....

Jag kan sitta en hel kväll i TV-soffan och konstatera att jag har det så lugnt och skönt.... Blir nästan lite små-uttråkad på att jag inte har någon deadline eller något som måste göras. Kvällen därpå kommer jag på allt jag glömde från kvällen innan samt att jag har en drös med grejer som jag måste få gjort under kvällen som går, så då blir man istället överhopad med saker som ska göras och hinnas med! *suck*

Sedan är jag ju så disträ att jag glömmer att skriva upp vad jag ska göra på en lista.... Och OM jag kommer ihåg att göra en lista så glömmer jag ändå att skriva upp hälften av uppgifterna.... Och dessutom glömmer jag var jag har lagt ifrån mig listan..... Och OM jag - mot förmodan - har skrivit upp allt och förvarar listan på anslagstavlan (där den ju SKA vara), så glömmer jag bort att titta på den....

Om jag inte hade en kalender skulle jag vara helt "lost". Men i kalenderna får jag bara plats med alla jobb-grejer (och det måste ju prioriteras) och privata möten/träffar - alla privata "att göra-saker" får helt enkelt inte plats om jag inte skaffar en betydligt större kalender (och då kommer jag glömma ta med mig den eftersom den blir så bökig att släpa på...).

*suck suck dubbelsuck* Finns det fler än jag därute? Maila gärna tips (eller skicka en kommentar) om hur ni kommer ihåg vad det är ni ska få gjort....

Nota bene: Professor Kalkyl är den extremt tankspridde professorn i Tintin-serierna....

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du lika lomhörd som professorn också....?:-)

Men du vet väl att professorn använder en pendel för att hitta allt möjligt - skaffa en pendel, skriv to-do-lista och låt pendeln hitta listan!

Eller inse att allt du glömmer, glömmer du för att det är oviktigt!

Eller ät mera morötter - har du sett/mött/hört talas om glömska harar?!

Eller se till att ha FFF!
(fokus för fan!)

Fler råd kostar pengar...:-)))