lördag 4 mars 2006

Voltige

Var ut på morgonen och tittade på när Castell gick voltige-träning. Det var intressant. Kul att se! Synd att man är så gammal och stel - voltige verkar ju annars vara en kul gren! *s*Men medan de flög upp på Castells rygg som små graciösa gaseller så skulle ju en annan likna en gravid flodhäst i en porslinsbutik!!!


Duktig voltigör...


Mikaela står på Castell.


Castell kan få bära upp till 3 ryttare på en och samma gång (och då krävs det styrka och balans!) . Fast under det här voltigepasset så var det bara en åt gången...

Jag åker gärna ut och tittar fler gånger, men då ska jag ha kaffetermos och termoställ på mig! I vanlig ordning höll jag ju på att förfrysa när jag stod där och tittade på....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag undrar hur gammal du behöver bli innan du lär dig att ta på nog mycket kläder..??:-)

Fin häst - duktiga ryttare!