fredag 31 mars 2006

Frusen

Vädergudarna måtte avsky mig... Det har varit plusgrader hela veckan och t om regnat, men nu när det är fredag och det är min tur att ha Castell så blir det minusgrader och snöoväder!!! Har precis kommit hem nu och sitter här och huttrar! Ska bara avsluta detta, stänga av datorn och sedan tvätta mig (i varmt vatten...mycket varmt!) och sedan är det in under täcket som gäller. Ska tvinga hela menageriet att lägga sig i sängen så att det blir varmt, varmt, varmt!

I övrigt gick det bara bra i stallet. Castell var jätterolig att rida idag! Pigg, framåt, ambitiös och riktigt lyhörd! Men jag kan tänka mig att han är lite för pigg för voltigen..... Efteråt tog jag med mig hundarna ut i ridhuset och mockade undan - jag mockade med grep och Felix och Axa mockade med munnen och magen!

Passade på att köra rutan, apportering med dirigering samt sittande i två minuter. Det gick kanonbra! Det var som om det hade varit igår som vi körde det sist.... Axa var sååå glad att få köra elitlydnaden. Det var knappt hon kunde sitta för svansen gick så våldsamt! *s* Under hela tiden vi tränade så tränade Felix också - sök efter hästskit hette visst den gren han ägnade sig åt.... Men glad och lycklig var han med! Nu kan jag knappt skriva alls längre för Kilroy (som varit ensam hela kvällen) klänger runt i hela famnen på mig!

natti natti!

2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Ja du skriver och svarar inte ens telefon, suck...

Anonym sa...

Hoppas du blivit lite varmare vid det här laget!:-)

Tävlingsgrenen "sök, finn & ät hästskit" kan väl aldrig vara nyttig....? *äckligt*