måndag 20 mars 2006

Debatt!

Jahapp, nu har jag debuterat som "panelhöna". Det var riktigt skoj, faktiskt! Fast lite tufft också! När jag först kom dit så blev jag misstagen för att vara en av studenterna (!). Det är nackdelen med att se ungdomlig ut... Sedan insåg jag raskt att jag var den enda i panelen av kvinnligt kön och dessutom var de övriga sisådär 50+ med grått hår, stadig "kagge" och ca 30 år inom "sitt" yrke. Men jag lyckades få prata en hel del i alla fall och visst medhåll fick jag av vissa av deltagarna i panelen (faktiskt!) i vissa frågor. Men jag lärde mig en hel del av att vara med - om jag får sitta i någon mer panel så vet jag lite mer om vad jag ska förbereda inför det....

Det är kul att det finns ett så stort intresse för ekologiskt hos studenterna, men jag tycker nog att jag fick de tuffaste frågorna... På det stora hela, så tror jag att jag svarade bra, det var väl någon fråga som jag var oförberedd på och fick försöka ta det på det mer "övergripande planet". Men, men det tänker jag inte gräva ned mig i!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul!
Grattis!
Å skönt att det är gjort - kanske...?

Erfarenheter kan/ska man samla i massor!!
(säger hon som aldrig gjort det...*suck*)