söndag 28 juni 2009

Det gick bra - men inte tillräckligt fort!

Tävlade ju lägre spår idag. Det var kopiöst varmt och torrt i skogen och det var flera hundar som inte hade alla pinnar med sig tillbaka eller ens kom runt spåret. Heinz gick dock jättebra! Tog sig runt hela spåret och hade med sig samtliga spårpinnar in! Men tyvärr fick vi inte fortsätta för vi hade tagit några minuter för lång tid på oss...

Jag hade ju ingen klocka på mig och jag tyckte att vi höll bra tempo på spåret, men det var som sagt fruktansvärt varmt och jag tog helt enkelt för lång tid på mig vid varje apport med belöning, vila, vattenutdelning och nedsvalkning (skvätte vatten på honom). Men, men.... Det är ju över 10 år sedan jag tävlade i spår (förutom apellen med Heinz nyligen).. Nästa gång ska jag skynda mig mera!

Sitter just nu och laddar över bilder från kamera till dator så snart kommer det upp lite bilder från den gångna veckan! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Du kan få låna en klocka av mig nästa gång :)
Kram
Mette

Jenny sa...

Hahaha! Ja, jag tror jag tar dig på orden.... Då kanske jag kan ta mig runt lite snabbare nästa gång! :-D