lördag 20 juni 2009

Det började regna...


... så det var bara att gå in! :-(
Här är i alla fall bilden på älgen. Jag var som sagt ute i skogen och knallade omkring med hundarna och var inne i ett område med mycket sly (och fästingar) när det helt plötsligt började knaka i skogen ca 7 meter ifrån mig. Jag skymtade något brunt och förstod att det måste vara en älg - ett rådjur springer ju som skjuten ur en kanon, men den här gjorde sig ingen brådska. Jag klättrade upp på en klippa för att komma ovanför allt sly och då fick jag syn på den! Den hade masat sig iväg kanske 20 meter och stod lugnt kvar där och tittade på mig! Jag svor inombords att jag inte hade tagit min canon med mig ut, men jag tog i alla fall ett kort med min lilla digitalkamera.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Vilken grej!!!!!!