fredag 3 februari 2006

Typiskt!

Har varit plusgrader typ hela veckan och bara för att det är min tur att ha Castell så började värsta snöovädret! Och iskallt var det! Och blåste gjorde det! Typiskt!Men det var rätt trevligt i stallet i alla fall.... Red dressyr i ridhuset och det gick riktigt hyfsat. Hade med min nya massageapparat ut till stallet och använde den på Castell efteråt. Han verkade gilla den - stod blickstilla och bara klippte lite med öronen.

Men det måste verkligen ha varit ruggigt kallt för t.om. Felix ville till bilen och åka hem istället för att frenetiskt jaga runt efter hästbajs...

Nu när jag sitter framför datorn kommer Axa med ca 30 sekunders mellanrum och puttar på mig, sedan går hon ut till köket och kollar om jag följer med. Eftersom jag inte gör det så kommer hon tillbaka och puttar på mig en gång till! Och igen...och igen.... Jag försöker förklara för henne att hon FÅTT mat tidigare idag, men hon tror inte på mig...

Kilroy äter numera som en hel Axa. Förut fyllde jag nästan aldrig på matskålen (äckelfoder), men nu är det tomt i skålen för jämnan! Tror jag har fyllt pårejält med mat 4 ggr idag. Det tycks inte finnas någon botten i den katten nu när han får sitt favvo-käk igen!

Nä nu ska jag läsa tidningen och sova! Ska upp igen imorgon och iväg, men liiite sovmorgon ska jag allt ha!

Inga kommentarer: