fredag 24 februari 2006

Castells och min ridlektion

Jag red ju min ”första” lektion för Tina igår och det kändes bra – man har ju en förmåga att hemfalla till gamla olater när man inte har någon som tittar på en med jämna mellanrum… Men nu har vi fått en rejäl genomkörare! Både jag och Castell! Han (Castell) har en förmåga att svettas väldigt lätt om huvudet. Det tycker jag är lite lustigt… Normalt börjar hästar ju att svettas under sadeln, bakom öronen (vid huvudlaget) etc etc och de ska vara rejält svettiga och varma innan de blir svettiga ”i hela huvudet”, men Castell verkar komma igång och svettas över hela huvudet på kort tid…. Han blir fort helt sjöblöt längs med hela pannbenet! Han kanske använder huvudet mkt när han rids...*s*

Han var i alla fall väldigt stel och kantig när jag började rida igår så då kändes det ännu bättre att jag red lektion så jag verkligen fick ”jobba igenom” honom. Det tog ett bra tag innan stelheten släppte. Och idag är det i stället jag som är stel... ;-D

Inga kommentarer: