tisdag 10 augusti 2010

Begravning och bruksträning

Ja, som rubriken antyder så är det vad jag gjort på sistone. I fredags åkte jag och brorsan upp till Vansbro för att gå på vår farbrors begravning. Vi åkte bara över dagen och även om det var av en tråkig anledning så var det faktiskt kul att träffa släkten igen..... Det var länge sedan!

Lördag och söndag ägnades i sedvanlig ordning åt sökträning. Den här helgen var det "Anita-sök" som gällde. Lördagen gick väl inte så strålande men söndagen gick desto bättre!

Är nu inne på sista semesterveckan *snyft* och måndagen ägnades åt spår och uppletande samt shopping i ösregn och åska efter en innerdörr (som det senare visade sig att vi hade hemma...). Dörren ska vi ha i hönshuset.

Idag tog jag mig i kragen och åkte ner på klubben för att träna lydnad med Heinz. Det gick ok med tanke på att det var en månad sedan sist.... Jag måste ta tag i lydnaden för att tävla högre, men tusan vad oinspirerad jag är.... Brukset är så mycket roligare!

Medan jag var och tränade så fick Uffe besök av en bortsprungen irländsk setter.... Den kom springande ute på stora vägen (tur att den inte blev påkörd) och sedan kom den in på vår tomt. När ingen ägare dök upp, letandes efter en hund, så lämnade Uffe in den hos polisen.... Hoppas ägaren kom och löste ut den så småningom....

En annan sak som hände idag var att jag och Uffe lyckades jobba med hönshuset i flera timmar TILLSAMMANS och vi blev inte osams en enda gång! Det är nog fasen rekord......!!!

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Får man se bilder på det beryktade hönshuset snart...?

Jenny sa...

Japp......... Snart.....