fredag 11 september 2009

Två dagar med Lyra på jobbet...







Har haft Lyra med mig på jobbet i 2 dagar. Som vanligt blir det alltid tillfälle till att ta roliga action-kort när hon är med.... Tyvärr är ju min lilla kamera inte lika bra som min canon, men i gengäld behöver jag ju inte vara så rädd om kameran... ;-)

Heinz blir alltid så skitig när Lyra är med....

Den här fina allén åkte jag igenom idag.... Ett par kilometer från där jag tog det här kortet så var det två hundar som var ute och sprang på stora vägen. Det var ju oroväckande eftersom folk kör i ca 90 km/h på den sträckan (fast det är 70 km/h) och hundarna kryssade bland bilarna..... Ingen verkade vilja stanna, så jag blev så tvungen till att stanna. Kan ju inte låta ett par hundar bli överkörda om jag kan förhindra det! Den ena hunden kom fram till mig när jag lockade på den, så den hivade jag in i bilen illa kvickt - tur att både den och mina vovvar är snälla....... Den andra hunden var betydligt skyggare och efter ett tag (kändes som en evighet, men det gick ju rätt snabbt) så stack den av asfaltsvägen och upp på en grusväg. Jag tog bilen och for efter och då mötte jag matte som fångade in sin hund och jag kunde överlämna hunden jag hade instängd i min bil.... Slutet gott, allting gott!

3 kommentarer:

Skogsmor sa...

Vilka bilder!!!!:-))
Och vilket äventyr med upphittade hundar?!
Hoppas den oansvariga matten hade förstånd om att vara tacksam......

Camilla sa...

Hej, kryssa bland bilar..... usch får en flashback...tur att det finns såna som dig som stannar och hjälper till, det är MYCKET uppskattat i såna situatiner, vet med egen erfarenhet....
Usch jag får rysningar i kroppen bara jag tänker på det...

Som vanligt roliga bilder på Heinz o Lyra... :-)

Vanja Johansson sa...

Halloj - lämnar en hälsning till dig och Helmut :-))) TACK för du är så härlig och jobbar på som figge utan såna som dig skulle vi andra inte kunna ta ut våra hundar på tester :-) GRATTIS till uppflytt också som jag läste om - Nu går mina ögon ikors efter en härlig dag men tänkte bara påminna om hans namn H E L M U T :-) / hälsningar Vanja