onsdag 23 september 2009

Mera sök och utdragna hundtänder...

Är nyligen hemkommen efter en "idiot-dag" då jag suttit och bilat i 4 timmar ner till Skara, jobbat i 2-3 timmar och sedan bilat 4 timmar hem igen. Kommer inte bli långvarig vid datorn för träsmaken i häcken är gryyym!!! :-)

Igår lämnade jag in Axa på Ultuna på morgonen. Fy, vad ledsen hon såg ut när jag åkte därifrån.... Men det kunde inte hjälpas för hon hade en tand som såg för taskig ut så hon behövde kollas upp av en hundtandläkare, genomgå röntgen och få tanden utopererad. Efter röntgen så visade det sig att två tänder var dåliga och fick ryckas ut.... Ska det fortsätta så här så får Axa leva på gröt framöver... ;-) När klockan var 14 på eftermiddagen blev jag äntligen uppringd och meddelad att jag kunde åka och hämta hem en restaurerad Axa. Jag vet inte vem som var gladast när jag kom..... Axa som äntligen skulle få åka hem, eller personalen på djursjukhuset som äntligen skulle bli av med Axa? Axa hade varit så glad och trevlig varje gång någon hade hälsat på henne i hennes hundbur men så fort hon hade blivit lämnad ensam så hade hon ylat och skällt å det grövsta! :-) Men nu är hon hemma igen. Två tänder fattigare och med förbud att äta hundben på ett par veckor då hon är sydd i munnen. Men äter och tigger mat gör hon precis som vanligt!!!

Jag körde ett kort sökpass med Heinz på tisdagkvällen. Han var extremt laddad inför uppgiften. Han har verkligen gått igång på söket.... Jag blev så glad när han gick - utan påverkan - spiken rakt ut, fann en figurant i en heldold lega (soptunna), tog sin rulle (utpetad genom ett litet hål) utan tvekan och avlämnade rullen snyggt i handen på mig. Tjoho vad det går!!!!

Det kommer bli grymt mycket sök nu i vinter då jag kommer köra både skogssök och räddningssök, men jag har fortfarande inte riktigt släppt tanken på den där spårtävlingen på Öland i slutet av november..... Hmmmmm..... Nåja, jag behöver inte bestämma mig förrän i slutet av oktober (och jag kanske inte ens kommer med om jag nu anmäler mig!).

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Axa är nu alltså lika känd på Ultuna djursjukhus som Fanny är på Södra Djursjukhuset...?!:-))))
Fast av olika orsaker.

Vilka "barnbarn"!