måndag 14 september 2009

Jag kommer drömma om kantareller inatt..

Var ut i skogen och lade ett spår till Heinz (Axa tänker ändå bara på att porra sig just nu) och plockade ihop en halv platskasse med svamp medan spåret vilade. Det är ofantligt med svamp i skogen just nu.... Hela köksbordet är fullt i trattisar som vi håller på att torka och det är kassar med orensad svamp i kylskåpet.... Kan ju inte låta bli att plocka dem när jag ser dem.... Tyvärr är skogen också full i fästingar! Mindre trevligt.... Jasg har frontline på hundarna men fästingarna hoppar på dem i alla fall och sedan kryper de över till oss människor i stället.... Trots att både Uffe och jag tittade igenom hundarna vid hemskomsten så fick Uffe två fästingar på sig efter att ha gosat lite på Heinz. Fy vad jag tycker illa om fästingar! Otäcka djur!!!

Men spåret gick bra i alla fall.... 4 spetsvinklar och Heinz gick som en klocka i spåret. Han verkar ha lärt sig att han måste lova ordentligt bakåt för att få fatt på spåret nu....

Har tittat lite på en högretävling på Öland i slutet av november. Det är den närmaste tävlingen som finns under hösten.... Men kan man verkligen åka 50 mil enkel resa bara för en högre tävling? Tänk om vi vimsar bort oss på spåret det första vi gör? Jag försökte lura med mig Uffe med argument om "mini-semester" men han tokvägrade.... Vi får väl se hur jag gör.... Behöver ju inte bestämma mig ännu.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Så det är ni som är herr & fru Trattkantarell!

Hmmmm.....låter som om man kan tänka sig att bli bjuden på middag snart igen:-))