måndag 21 september 2009

Bra dag idag!

Började med att träffa en sympatisk bonde direkt på morgonen. Fick bl a träffa hans 5 grisar som han födde upp till husbehov hemma på gården (så att han åt grisar som han visste hade haft det bra...). De hade en hage och ordentligt med halm att busa runt med och när det var dags för "den sista resan" så skulle de bara behöva promenera tvärs över gårdsplan - inga 11 timmars-resor ner till Kristianstad för de grisarna, inte!

Sedan träffade jag en jätte-engagerad person som brann för att göra diverse kosttillskott, främst till hästar, utav växter som han odlade på den egna gården. Tanken var att det skulle vara till hästar men tydligen var det många människor som köpte till sig själva och till sina hundar med. Han gjorde även egna liniment och diverse salvor. Det var kul att gå runt och titta på alltihopa - ibland är jobbet mer nöje än nytta... ;-)

Lunchen tillbringades på Sala BK där jag passade på att träna lydnad med Heinz. Har börjat träna in framåtsändandet så smått och det såg riktigt bra ut (i det stadie som vi är....). Apporteringen, stegen och hopp över hindret gick kanon. Krypet gick också bra även om han blev lite stressad..... Tyvärr så tuggade han så ivrigt på sin boll vid ett tillfälle att han även lyckades tugga på mitt finger när jag skulle ta ut bollen ur munnen på honom..... Ajajaj, vad ont det gjorde.... Men det är smällar man får ta! :-) Det var ju inte med flit....

Jaja, fortsätter han i samma takt på lydnaden så får jag väl ta mig en seriös funderare på om jag inte ska ta och köra de 50 - 70 mil som jag måste köra (enkel väg) för att få tävla i högre klass i år.... Han spårar ju enormt bra nu.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Usch usch.....att bli tuggad på fingret är som att klämma sig i dörren!
*blås på det onda*

Köpte du inget "tillskott" till vovven?!:-)
Ja, du har det kul du på jobbet.....jag har nu 9 arbetsdagar kvar och det är ännu roligare!!!!!! *tralalalala*