måndag 16 mars 2009

På plats i Östersund

Har precis kommit fram och checkat in på mitt hotellrum i Östersund efter en närmare 5 timmar lång och händelselös tågresa. Satt mest och förberedde mig för morgondagens utbildning genom att läsa lagtexter och plitade ner lite frågor på papper. Ska gå upp ganska tidigt imorgon, då jag ska hämta upp några kollegor som anländer med nattåget i morgon bitti. Jag har ju tillgång till bil häruppe eftersom jag skulle hämta en företagsbil (som stod oanvänd häruppe) och köra ner den till Uppsala för vidare transport till en billös kollega i Västra Götaland.

Känner mig lite sliten så jag ska alldeles strax gå och lägga mig, men eftersom jag har släpat med mig en bildkanon hela vägen upp från Uppsala på tåget och som ska användas imorgon, så vill jag först kolla att jag får den att fungera......

I natt var Heinz lite orolig och höll på att flirta med Axa ett flertal gånger, så då blev han förvisad ur sovrummet så att jag och Uffe fick sova i fred. Givetvis tyckte Heinz att det var en hemsk upplevelse och låg demonstrativt precis utanför grinden ända tills jag somnade. När jag vaknade till någon gång under natten hade han doch gett upp och gått och lagt sig i soffan..... Krokus tyckte det var mycket märkligt att Heinz låg i dörröppningen.....

Axa å´ sin sida låg i sängen och stirrade längtansfullt mot grinden. Det är rätt kul att se, faktiskt, eftersom hon i normala fall brukar ligga och bevaka sängen och visar tänderna om Heinz kommer i närheten.....

Nu är det vår, minsann! Axa har lerstänk över hela sig!!! Enligt taxichaffisen som jag åkte med till hotellet från station så hade de haft en riktig vårdag även här i Östersund, med sol och plusgrader. Det är dock minusgrader nu och gatorna hade blivit ishala! Trots antispinn på bilen så slirade vi i sidled ett antal gånger och hade lite bök att ta oss uppför en brant backe efter att chaffisen stannat vid ett övergångsställe.... Hoppas väglaget blir bättre till imorgon när jag ska ut och åka....



1 kommentar:

Anonym sa...

Kör försiktigt & med omtanke!!!!!!!