lördag 14 mars 2009

Jag har fått tillbaka min lill-kamera!

Linsen gick ju sönder på min lilla kamera som jag fick av Uffe i julklapp, så jag fick lämna in den på service. Nu var den klar, så idag for jag ner på stan och hämtade ut den. Skönt! Har saknat att ha en bra, mindre, kamera....


Tog med mig doggzen ut på vovvenad och utnyttjade omgivningarna till diverse aktiviteter.... Såsom att få Heinz att hoppa upp och balansera på det hala plåttaket. Ni vet väl förresten att plåttak kan stavas plkkkkkkkk? Hahahaha.....

I ett grustag utnyttjade jag terrängen till konditionsträning! Jag hivade en boll utför slänten ett antal gånger och hundarna fick jobba rejält för att ta sig upp igen.... Axa fick dock bara springa ett fåtal gånger - vill inte ha henne hoppandes på tre ben senare ikväll..... Så istället fick hon stå på kanten med mig och tjuta ut sin frustration när Heinz fick springa och leta boll! Men hon är bra att ha, för om Heinz missar bollen så släpper man Axa och så får hon "snuva" honom på belöningen. Jag brukar dock inte behöva släppa Axa särskilt ofta pga den anledningen....

Axa njuter av att ha sin älskade boll.... Egentligen var det Heinz som hade hiottat bollen och släpat upp den tillbaka till oss, men då talade Axa om för honom att det var bäst för honom att han lämnade över bollen snarast, annars skulle han få se på ett och annat....! Så Heinz köpte sig fri från stryk och Axa var lycklig..... Tills elaka matte kom och tog bollen, förstås!

Mera balansövningar för Hasse!

När vi kom hem så ägnade sig Heinz åt sin "komma-hem-ritual" vilket innebär att han skrubbar sig runt hela hallgolvet och gör sitt bästa för att knyckla ihop mattorna.... Men jag antar att det är bra att han drar sitt strå till stacken vad gäller att torka sina tassar själv....

När jag kom in i köket väntade en blombukett på mig! Av ingen anledning alls, mer än att "det var längesedan" så fick jag en vacker tulpanbukett av Uffe! Då blir man glad..... Och får lite dåligt samvete..... *suck* Jaja, jag lagade ju mat igår i alla fall! :-)

Emilia hade med sig varsin muffin till oss igår efter att vi hade passat Lyra en hel dag, och de passade perfekt till kaffet nu när jag kom hem. Axa bevakade dem intensivt, där de stod på diskbänken - eller så försökte hon hypnotisera dem till att trilla över kanten?
Ikväll ska Uffe göra hembakt pizza och sedan ska vi beskåda melodifestivalen! Blir kanon, det!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha hembakt pizza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men jag får nöja mig med att Skogsfar kommer hem idag....:-)

Och suveräna bilder som vanligt!:-)