lördag 24 mars 2007

Utgång

åkte ner till Stockholm igår och gick ut med Anisette, Martina och diverse annat folk. Åkte på en båttur där det ingick middag och ett band som spelade. Hade riktigt trevligt! Det tråkiga var bara att ta sig hem efteråt..... Men det går ju riktigt smidigt med tåget (även om det var tråkigt att åka redan 10 över 12, då det sista tåget till Uppsala gick). Tråkigt nog så missade jag precis 111:an så jag fick pynta för en bulle hem då jag inte hade lust att stå och vänta i en halvtimme på nästa buss.... :-(
Men det var en trevlig taxichaffis! :-)

Idag tog jag en redig sovmorgon och sedan gick jag och Axa ut på tomten och fortsatte sisyfos-arbetet med häcken som löper runt tomtgränsen.... Har samlat ihop till en grym majbrasa.... Ska kanske prata med grannen om han kan ta det med traktorn till deras eldningshög istället.... De eldar ju också en massa skräp varje år. Orkade inte hålla på särskilt länge - lite slö måste man ju få vara också.... Men nu är Uffe ute och har avlöst mig så arbetet med häcken fortskrider (och Axa får vara ute lite till).

1 kommentar:

Anonym sa...

Va duktiga ni är! Har du några före/efter-bilder på häcken?
Har du sett om Pionerna börjat komma upp ännu? Här ser man smååååå vinröda skott på väg upp:-)
Jag är allt lite sugen på att få en bit av alla dina Pioner....:-)