tisdag 6 mars 2007

Axa är en knas-fia

Har varit på klubben idag och tränat lydnad. Första gången på länge! Måste ju sätta igång nu när jag har anmält mig till tävlingar.

Axa är helt klart lustig.... Hon har ju nobbat att ta andras föremål på uppletandet och jag har kört det rätt mycket på sistone - att hon ska apportera andras grejer ute i skogen.... Idag när jag skulle köra vittringsapportering så apporterade hon in varenda pinne som Stina (som jag kört uppletande ihop med) lagt ut och fullständigt vägrade att apportera "min" pinne som ju var den hon skulle ta..... När istället Emma fick ta på vittringspinnarna så satt momentet klockrent och hon apporterade in "min" pinne! Så nu får jag antingen inte träna uppletande med Stina något mer eller så måste jag ha någon annan varje gång jag ska träna vittringsapportering....

Frågan är bara - har jag nu löst strulet med att hon vägrat ta in andras saker på uppletandet eller har jag nu en hund som bara apporterar in mina OCH Stinas saker (men ingen annans)? Hmmm.... Tror jag skiter i det där tills jag är av med lydnaden och fokuserar på det sista förstapriset i eliten nu i ställlet. Förhoppningsvis blir jag av med det om någon månad och då kan jag ägna mig åt att köra massa uppletande-föremål från olika folk.... Men just nu verkar hon mest bli förvirrad....

Inga kommentarer: