fredag 23 mars 2007

Kilroy och Axa

Beslöt mig för att låta en veterinär titta på Kilroy eftersom han haltat några dagar och inte blivit bättre. Så igår åkte jag och Uffe in med honom till Hellströms veterinärpraktik där han fick en spruta antibiotika och ska nu få äta antibiotika morgon och kväll i 8 dagar....

Jag måste tillstå att Kilroy är fascinerande snäll.... Han "knorrade" en del och efter MYCKET provokation fräste han till och med, men inte en klo var framme! Inte en tillstymmelse till att rivas! Vid ett tillfälle när veterinären höll på att raka det skadade benet och pilla bort sårskorpor så kom han loss med huvudet och tog tag om min hand med munnen - men han bet inte! Han bara höll.... Och när jag sade åt honom att "ge 17 i att bitas" så släppte han!

Härligt att ha en så snäll och hanterlig katt. Veterinären tyckte också att han var ruggigt snäll - och stor! Själv är jag väl så van att se han varje dag.... Jag tycker han ser ut som en normal bonnkatt....

På kvällen tränade jag igenom nästan hela elitlydnaden med Axa. Det gick faktiskt väldigt bra. Det var ju ett tag sedan jag brytt mig om lydnadsträningen på ett seriöst vis, men nu är ju äntligen Axas löp över och vi har 3 tävlingar inbokade. Jag hoppas ju att det ska räcka med bara 1... ;-D

Vittringspinnarna gick bra den här gången, trots att det var Stina som hade hållit i pinnarna.... Så det ser ju onekligen lovande ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå gullekissen!!!! Så snäll & fin & duktig!