söndag 18 mars 2007

Kul väder?

Isch.... Varken regn eller snö.... Riktigt novemberväder! BLÄ! Fast även aprilväder, när jag tänker efter.... :-) Snart är det sommar igen - hurra!

Hann med att röja lite i trädgården i ett par timmar igår (innan det började regna). Gårdagens skörd av ris kan beskådas ovan.... Och lika mycket finns det kvar! Blir nog en redig majbrasa.. *s*
Hade ju tänkt spendera större delen av helgen åt datorn, men eftersom det sket sig så hann jag både röja (en del) i trädgården samt hemma samt ge Axa en dust också. Dels fick hon hjälpa till att släpa pinnar till rishögen (dra sitt strå till stacken, så att säga), dels fick hon en rejäl konditionstur. Jag lägger en boll och sedan går jag X antal 100 meter sedan säger jag åt Axa att nu får hon hämta bollen och då bär det iväg i full fart! Sedan använde jag boll-slungan ett par gånger också, innan vi varvade ner med att promenera hem. Sedan var det en Axa som sov sött när vi kom hem....
Hann t om med lite "vila och rekreation" då jag läste min första skönlitterära bok på länge - Lindamordet av Leif GW Persson. Den var väl sisådär. En ok bok, varken mer eller mindre. Men det var skönt att sitta ner i lugn och ro och bara läsa. Det skulle jag vilja göra oftare.... Fast det säger jag ju för jämnan och det är ju så mycket annat man vill göra också....

Idag är dock vädret, som sagt, inte vidare roligt. Inte ens Kilroy vill gå ut... Vilket Axa tycker är kul för då har hon någon att busa med inomhus. Kilroy är dock mindre road... Han står ut ett tag, sedan smiter han undan. I skrivande stund har han dragit ner i källaren...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en lagom skön helg så långt!
Sänder en extra hälsning till källarKillen....:-)
Inte lätt att vara minst alla gånger.

Jenny sa...

Minst??? Den där??? Inte enligt hans eget sätt att se i alla fall.... Kungen på Svista - det är Kilroy, det! :-D