torsdag 10 augusti 2006

ÄLSKADE FELIX!!!


Idag gjorde jag färdigt din gravsten. Det var tungt. Det finns dagar då jag saknar dig mer än någonsin. Tårarna rinner när jag tänker på dig - tänk att en hund kan betyda så mycket! Fortfarande!

Det fanns MASSOR jag kunde ha skrivit på din gravsten, men det var inte enkelt att måla med pensel på sten, ska du veta. Det är idag 4074 dagar sedan jag köpte dig av dina förra ägare och blev "med dobermann" och jag ångrar mig inte! En underbar dag!

Andrew Vachss skulle ha uttryckt sig: "Om kärleken dog samtidigt som döden, skulle livet inte vara så svårt"!

Vår egen Nils Ferlin kanske skulle uttryckt sig så här:
Man kan inte räkna dem alla, katter och såna som dör,men det sägs att en stjärna skall falla,var gång en hund går och dör. Lyhörd i nätternas kyla,och vindarnas frusna musik.Hundarna hörde jag yla,så som hundar yla för lik. Mattarna hörde jag skrika och hussarna gråta i nöd. Aldrig kvittar det dem lika,när en gammal trotjänare är död. (Taget från UBK' s gästbok)

1 kommentar:

Anonym sa...

***snyft***