torsdag 24 augusti 2006

IKEA del 4

Tjejen från kundtjänst ringde upp. Hon hade väl fått tag på "killarna" nu... Hon berättade i alla fall att skruvarna jag fått var korrekta, de var feltecknade i monteringsanvisningen. Eftersom jag inte kunde få i skruvarna utan att använda hammare (och nästan spräcka bokhyllan när jag försökte) så är det bokhyllan som av någon anledning fått för små borrhål. Summa summarum: jag har inte fått fel skruvar - jag har fått "fel" bokhylla och fel monteringsanvisning! Det enda som var rätt var i själva verket just skruvarna.... *suck* Så nu ska jag packa ner allting i kartongen och köra tillbaka det till IKEA och byta ut bokhyllan mot en ny....

Det blev en långdragen historia det här.... :-(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jösses-låter ju inte klokt. Jag hade nog kokat över lite smått på IKEA om jag var i din sits. Hoppas du fått en ordentlig ursäkt från dem, vilken service!!??

Anonym sa...

Egentligen tycker jag att de borde komma hem till dig med rätt bokhylla och montera den. Sen kan de ta fel bokhylla med sig när de åker....((-:
Nån kompensation ska du begära! Fråga när du kommer dit med hyllan vad kompensationen består i!
Grrrrrr!

Anonym sa...

hehehe IKEA suck och stön