söndag 6 augusti 2006

Kilroy är borta

Var iväg till Surahammar och svärföräldrarna för att leta efter Kilroy. De har passat honom under min och Uffes fjällvistelse och givetvis passade den rackarn på att smita iväg.... Så vi åkte dit på vinst och förlust för att leta efter honom. Gick runt och ropade, men givetvis så dök han inte upp... Blir till att sätta upp lappar och efterlysa honom.... Så om någon i Sura med omnejd läser detta så håll ögonen öppna efter en svart-vit kastrerad hankatt som torde lyssna på namnet Kilroy.... Han är öronmärkt också.

En annan sak som hände var att när jag och Berit var ute och promenerade och spanande efter Kilroy så träffade vi på en äldre man som hade varit till affären en sväng för att köpa en tidning. Vi växlade några ord och sedan promenerade han vidare. Sen ser vi hur han börjar stappla baklänges och sedan faller han ihop på cykelvägen! Han slog sig illa i bakhuvudet och jag och Ove (Uffes pappa) var snabbt framme. Vi pratade med honom och han var redig, men han blödde rejält ifrån huvudet där han fått en kross-skada. Berit ringde efter ambulans och hämtade ut dynor åt mannen att ligga på och sedan var det bara att invänta ambulansen. Det var lite dramatiskt, men jag tror det slutade väl....

På eftermiddagen åkte vi vidare till mamma och pappa där vi nu har tillbringat resten av dagen. På kvällen roade sig jag och Uffe med att fiska. Uffe fick upp en aborre, men jag fick bara upp en fiskpinne... Dvs ett bottennapp! ;-) Fast det var trevligt ändå....

Var även och snackade en stund med Felix. Axa är så söt... Först var hon bara med och sniffade runt lite grann i omgivningen runt graven, sedan satte hon ig bredvid mig och när hon märkte att jag blev riktigt ledsen så fick hon fullständigt frispel! Slickade som en dåre i ansiktet på mig och snurrade runt runt, hoppade på mig, sprang iväg och kom tillbaka och bjöd upp till lek etc etc Antingen ville hon trösta mig (vilket jag ju gärna tolkar det som) eller så tyckte hon helt enkelt att matte var superkonstig och helt enkelt försökte få mig att bli normal igen...

Nä nu är det dax att sova... Försökte få ut lite bilder från fjällen, men datorn strular så mkt och jag är för trött för att bråka med den just nu. Det får bli en annan dag!

G´natt!

1 kommentar:

Mike sa...

Hello from U.S.!