söndag 19 mars 2006

Söndag

Det är ju märkligt... Jag har väldigt få tillfällen att ta sovmorgon på. Oftast går jag upp tidigt oavsett dag. Och det ringer aldrig någon till mig på morgnarna! Men nu hade jag sovmorgon förra söndagen och givetvis ringer en kompis och väcker mig. Det är dessutom en vän som själv aldrig kliver upp före klockan 11 om hon inte behöver! Sedan hade jag lyckats få till att även denna söndag skulle jag få sova - och vad händer? Det första sms:et kom klockan 5 på morgonen! Nä, jag måste verkligen skaffa mig en väckarklocka så att jag slipper ha mobilen bredvid sängen för att ha som klocka och väckare.....

Nåväl, klev väl upp vid 9 och städade, diskade och tvättade (behövligt). Fortsatte med att göra min jobbansökan klar och skickade sedan in den. For in till stan och handlade samt pantade kopiösa mängder burkar och flaskor (det är inte att jag dricker så mycket - det har bara inte blivit gjort på länge....) och sedan gick jag en rejäl långpromenad med hundarna - det hade jag dyrt och heligt lovat dom som kompensation för igår. Givetvis hade jag lyckats glömma mössa så jag trodde att öronen skulle förfrysa och trilla av..... Det blåste inte lite, precis! Efter promenixen for jag förbi stallet en sväng och tittade på Castell. Han såg ut att må bra, fast han som hade ridit under dagen tyckte han var lite lös i magen - det var väl från resan igår kan jag tänka... Fyllde på lite vatten åt honom och kliade på honom och sedan for vi hemåt. Köpte med mig en Etna-pizza hem (de gör verkligen goda pizzor! dyra, men goda!) och sedan var det pizza och dagens tidning i soffhörnet som gällde (medan två hundar satt på var sida om mig och dreglade). Ujujuj, vad mätt jag blev och ujujuj vad trött man blev! Men jag har kaffe kvar i termosen från tidigare, så nu ska jag unna mig en kopp...

Inga kommentarer: