måndag 6 mars 2006

Skottningen fortsätter...

...det är ju hur mycket snö som helst! Var ut nu på morgonen och skottade så pass mycket att jag skulle kunna få ut bilen och ta mig till postlådan. Jag blev helt sjöblöt av svett bara av det... Vallarna där man kastar upp all snö växer sig bara högre och högre, vilket inte gör det lättare precis.

Hade två kontroller i Enköping idag, men den ena ställde in pga att han också kör snöröjning. Jag tänkte ringa den andra nu på morgonen och ställa in det med. Känns jädrigt onödigt att bege sig ut på vägarna för bara en kontroll.... Nä, stanna hemma och skriva kontrollrapporter verkar mycket bättre! Vägarna var såphala igår. På E4:an utanför Märsta så smällde en himla massa bilar i en seriekrock igår och det har passerat ambulanser och polisbilar utanför köksfönstret hos mig, så jag antar att det inte var den enda olyckan under gårdagen. Tror det blir bra att ställa bilen idag om man kan....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det hoppas jag du kan =ställa bilen alltså och ägna dig åt inomhusaktiviteter! Det var inte kul att åka till jobbet imorse...och någon har just landat i London på väg mot HongKong och sen Vietnam...

Jenny sa...

Jag längtar tillbaka....

Anonym sa...

Äää, se ut & njut av den friska, vita utsikten!
Borta bra men hemma bäst!

Anonym sa...

Nu har jag köpt Dinkelpasta - vad vet du om det...? Är det så bra som det sägs? Varför finns det inte i fler butiker?

www.biofood.se

Jenny sa...

Dinkelpasta? Ser man inte det överallt? Tycker inte det är svårt att få tag i.... Inte häromkring i alla fall.