söndag 26 mars 2006

Lördag

Klev upp på morgonen och for in till stan. Roade mig med att hämta de de omtalade p-pillren samt shoppade en del annat som behövdes - t ex frukost.... Fanns inte någonting hemma, upptäckte jag på morgonen! :-( Medan jag flängde runt på stan så tog Uffe ut hundarna i skogen och det blev tydligen en lång dag i skogen då Uffe fastnade på en isvall med Nissan och blev hängandes på kardanaxeln och kom inte loss... Han fick visst gå till en bondgård, låna en skyffel och skotta snö ett bra tag! *asg* Så hundarna blev trötta och nöjda efter att ha pulsat runt med snö upp till magen i ett par timmar!

På kvällen for vi in till Orvars och käkade mat. Efter ett tag anslut Magnus och Robbo och sedan drog pilkastningen igång! Det är riktigt skoj att kasta dart! Och jag lyckade faktiskt få till ett par riktigt bra kast! Men det är ju märkligt att man ska bli så törstig av att kasta lite pil... *s*

Efter att vi lämnade Orvars så passerade vi O´Connors där Janne och Omid stod i dörren. Bäst vi stod där och var sociala så kommer det fram en lätt (?) berusad dam och vill prata "med den kvinnliga vakten". Jag höll på att fnissa högt när jag förstod att det var mig hon menade.... Sedan ville hon ha hjälp med sin mobiltelefon... *s* Jaja, snäll som man ju är så hjälper man ju till! Och sedan höll jag knappt på att bli av med henne utan fick lyssna på hur det egentligen var hennes dotters mobil och hon begrep sig inte på den alls och dottern hade..... bla bla bla. ..

Nåväl, sedan tog vi en taxi hem och jag undrade lite om taxichaffisen var helt nykter för han var väldigt påstridig och grinig på alla fulla männsikor på stan (uupps!). Men Uffe charmade honom så när jag skulle kliva ur taxin satt han och talade om för mig hur rädd jag skulle vara om Uffe för han var en så fin man... *s*

När vi sedan kom hem bröt dock helvetet ut.... *suck* Det började med att det luktade kopiöst illa direkt vi öppnade dörren... Och jaha! Givetvis har Felix drabbats av akut magknip och skitit ned övervåningen. Turligt nog hade jag spärrat av så att de bara var i ett rum, men det rummet var, milt sagt, äckligt! Och lukten stannar ju inte bara där.... Så det var ju bara att ställa sig och städa och vädra - en mindre rolig avslutning på kvällen kanske.... Sedan kom Kilroy hem. Han hade varit ute tills nu. Och givetvis hade han gjort sig illa. Han har jätteont i ett bakben... Hela dagen idag har han hoppat på tre ben, de gånger han rört sig, men han ligger mest bara still.... Blir det inget bättre imorgon så måste jag antagligen ta in honom till en veterinär... Förhoppningsvis så har han bara stukat sig, men med min tur med djur så har han väl brutit benet, eller nå´t!

1 kommentar:

Anonym sa...

KisseKillen kanske halkade i skiten å bröt benet!?
Nä, visst ja, han kom hem senare...
Men du måste ta kissen till vet!