onsdag 8 mars 2006

Lång dag!

Jobbade, sedan ut med hundarna och sedan fixade jag i huset. Ska komma ett par och titta på lägenheten på bottenvåningen i helgen. Så jag plockade ner de köksluckor som fortfarande har en avvikande färg och bar ner dem i källaren och tvättade dem med målartvätt och nu står de på torkning. Sedan drog jag i handtagen på alla kvarvarande skåp och lådor och dessutom röjde jag i rummet precis nedanför källartrappen. Har tänkt göra det länge, men nu var jag så illa tvungen att ta tag i det, kände jag. Ska göra om rummet så att man kan byta om till stall- resp. hundkläder där och förvara diverse häst och hundprylar därnere. Just nu luktar det ju häst i hela hallen pga att stallskorna står där....

Höll på större delen av kvällen och nu är jag trött - både i huvudet och i kroppen (främst ryggen). En kul grej som hände var att när jag höll på att röja omkring som värst så ringde en reporter från P4 (!) och ville prata om Uppsala Brukshundklubb och frågade om hon inte kunde få intervjua mig i radio(!!). Men hon ville prompt att det skulle ske kl 10 på fredag och då är jag i Enköping... Jag hänvisade henne vidare, så vi får väl se om det blir något reportage om UBK i P4....

Nä, nu kommer Ulf och säger att det är dags att sova och eftersom hans önskan är min lag så... (sic!)

;-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken händelserik dag du haft!
Hoppas du sover gott vid det här laget!:-)