måndag 27 mars 2006

Lång dag...igen!

Körde kontroll på två mjölkgårdar idag och det var verkligen ytterligheternas dag! Den ena gården var bara med för de extra pengarna och de var så negativa! Allt med ekologiskt var fel och inget var bra! Sedan kom man till gård nummer 2 där korna var så rena att de sken i ögonen (nåja...) och där man inte gick ett varv i ladugården utan att bonden konstant hade en gödselskrapa i näven och drog undan ev bajs. Deras ungdjur såg jättefina ut! Och de hade inte problem med att följa någon regel.... Sådan skillnad det kan vara...

Drog sedan ut till stallet och tog en tur på Castell. Han verkade helt frisk och kry nu sedan jag ryckt ur en söm ur skorna på honom, så det var väl sömtryck som gjorde att han haltade ett tag.

Kom hem och lade på ett andra lager färg på köksluckorna som ska sitta på bottenvåningen. Nu hoppas jag att det räcker och att det inte ska lysa igenom. Får titta i morgon när de torkat. Sedan är det bara upp med dem och skruva fast handtagen så har jag i alla fall en sak mindre på min "ta itu med -lista".

Har duschat nu och har smått ont i huvudet. Ska gå och lägga mig tidigt! Kilroy har bara legat stilla större delen av dagen (efter vad jag märkt) och när han går ut i köket för att äta så stöttar han inte alls på bakbenet så det verkar inte ha blivit bättre alls. Får lov att ringa veterinären imorgon. Det kan ju fortfarande vara en kraftig stukning, men det är lika bra att kolla upp det! Han är pigg och alert i övrigt - verkar inte matt eller så. Men men...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va målar du för färg på köksluckorna? *nyfiken*

Lille Killen.....usch, så besvärligt med ett ben som inte fungerar! Berätta vad veterinären sa.