onsdag 1 mars 2006

Kilroy har badat!

Jisses vilken snäll katt jag har.... Släppte in Kilroy på kvällskvisten och jag har aldrig sett en så skitig katt! Han såg ut (och luktade) som om han hade badat i bondens flytgödselbrunn! Det fanns inte en chans att jag kunde låta denna äckliga katt springa runt i huset och skita ner, så det var med fasa som jag bar in honom i badrummet.... Jag såg framför mig hur jag skulle bli fullständigt sönderriven, men han var jättesnäll! Kan väl inte påstå att han såg ut som att han njöt av det, men inte ett endaste klösförsök! Det räckte att hålla honom i nackskinnet med ena handen så kunde jag spola och schamponera med den andra! GULLEKATT!

Nu är han instängd i badrummet för att torka... Sist jag tittade så låg han på necessären vid elementet och "gonade" sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men helledudane!!:-))
Har misse badat! Ja, han är verkligen en snäll & tålig katt!
Du kan torka honom med hårtorken - det klarar han säkert också.

Schultzberg sa...

Synd att vi inte har en torktumlare.