söndag 5 februari 2006

URK! ÄCKEL!

Igår när jag var hos Mia så fick jaghelt plötsligt magknip och blev jätterisig i kistan. Jag fattade inte alls varför och tänkte att det är väl min vanliga otur att drabbas av något varje gång jag ska iväg på något skoj.

Idag på morgonen förstår jag varför... Precis innan jag drog iväg till Mia så åt jag ett par smörgåsar "på stående fot" och alldeles efter att jag kom till Mia började problemet. Nu när jag skulle äta frukost och inte hade så bråttom så upptäckte jag att brödet börjat mögla! Vilket jag, med min täppta näsa inte upptäckte igår när jag hade lite bråttom. Blä, vad äckligt! Mår nästan illa bara jag tänker på att jag ätit mögligt bröd!

Tittade nyss på termometern. Det är 11 minusgrader, igen! HUUUU..... Men det är ganska fint ute...Soldisigt. Ska ta mig ut både med hundarna och hästen tänkte jag. Frågan är väl bara hur man ska vara klädd... Skoteroverall är ju ingen "hit" om man sitter på hästryggen för då har man ju bara byxbenen uppkorvade kring knäet efter ett tag, med fula skavsår som följd...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mögel på bröd är rena penicillinet - inte äckligt eller farligt! Men lite starkt för magen kanske. Å andra sidan kan det inte ha varit så mycket för då hade du garanterat känt det även med täppt näsa!

Ska stackars frusna Felix ut & krampa i kylan idag igen....vojne,vojne
Här är det -17.

Schultzberg sa...

Jag får komma hem och lukta på all mat för din skull :)