fredag 24 februari 2006

Besök på fårfarm

Idag var jag på besök hos en lammproducent...Usch vilken jobbig människa! Vad man än sade så försökte hon vända det till att man var en komplett idiot som inte kunde någonting... Mitt jobb går ju ut på (bl.a) att ställa frågor och höra vad de har att berätta om hur de (själva) sköter saker och ting. Ja, vissa frågor kanske kan tyckas vara självklara för vissa men när man varit ute och kontrollerat ett tag så är det bara att inse att det definitivt inte är självklart för alla! Och även om man inte tror att folk ljuger så lär man ju verifiera det de säger för att det ska bli en ordentlig kontroll! Men en del blir näst intill otrevliga när man vill se på saker eller när man frågar om (i deras tycke) självklara saker.

Om jag frågade den här personen om de gjorde på ett visst vis så fick man hela tiden tillbaka att "det fattar du väl, det går ju inte att göra på något annat vis!" och liknande kommentarer. Och jag (som då är runt till ett antal gårdar) är ju väl medveten om att det finns folk som gör på andra vis....

Jag tar ju inte åt mig eller så, men det är ju alltid trevligare att göra besök där folk fattar att man måste ställa frågor och titta på saker och att det inte är för att man misstror dem eller tror att de ljuger.

Fåren var fina och trevliga, i alla fall! ;-) Fast det kanske är för att vi fårskallar kommer så bra överens med varandra!! *asg*

1 kommentar:

Anonym sa...

"Lustigt" det där, att vissa människor alltid ska gå i försvarsställning....?
Märker det på mitt jobb också!

Men fårfarmaren har väl ändå valt att bli krav-farmare och borde ha intresse av ditt besök!