söndag 20 januari 2013

Kickspark igen!

En underbar morgon och - tack och lov - betydligt varmare än de 27 minus som termometern stod på när jag åkte hemifrån igår.....
 
Jag, Anna och Lena möttes upp för att samköra med våra kicksparkar.
 
 
Medan vi skruvade ihop sparkarna och gjorde oss i ordning så värmde hundarna upp sig med lek... Hetzer blev jätteförtjust i Eda (Heinz blev inte lika förtjust.... men det gick bra ändå).
 
Sedan bar det iväg! Den lilla svarta pricken längst fram är Heinz. Min underbara "lilla" vovve! Vi behövde en hare för att sätta fart på det hela  så jag skickade iväg Heinz! Han lade sig 20-40 meter framför det främsta ekipaget och sedan låg han där nästan hela tiden. Väntade in oss om vi kom för långt efter..... Och vad taggade våra andra hundar blev! Hetzer drog som en galning och hade till och med jaktskall! Det kanske blir en draghund av henne trots allt.... :-)
 
Hann inte ta så många kort då jag sparkade som en dåre för att underlätta för Hetzer.... 
 
När vi kört den lilla rundan på ca 1 kilometer så fick hundarna springa löst en stund....
 
Hetzer hade legat på så hårt så hon fick bara köra en runda och Heinz fick också avstå eftersom han är lite skröpplig, så nästa runda fick jag stå och titta på och hejja på Eda och Blinka som sprang ett varv till!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
In på upploppet kommer dem....!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Blinka svalkar sig i snön efter avklarad runda.
 
 

Eda
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hetzer svalkar sig genom att äta snöbollar!
 


 Sedan åkte vi till Vendelsjön och drog lite med hundarna där ute också! Nu fick Heinz dra lite grann också, det tyckte han var skoj! Men jag lät honom bara dra ca 800 meter....



Sista tiden sparkade jag helt för egen maskin och både Hetzer och Heinz sprang lösa (de lilla svarta prickarna i bilden) - det gjorde inget, det var en sådan fin dag och jag hade ändå superkul! Och motion är ju alltid nyttigt.... Kan säga att jag var ju dyngsur av svett efter att ha sparkat mig fram för egen maskin....

Nu är jag hemma igen och har tagit en dusch och ätit hemgjord pizza till lunch (rester från igår). Hundarna var så trötta att de inte ens orkade tigga! :-) Nu ligger de bägge två här bredvis mig i soffan och sover och drar timmerstockar för fullt!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Men så härligt det ser ut!!!!
....och trötta hundar är bra hundar!:-)