måndag 7 januari 2013

Första jobbdagen, gris-veterinärer och Google Översätt! :-)

Tungt att jobba första dagen efter att ha varit ledig sedan jul.... Tur man har Google Översätt så att man får skratta lite! Jag jobbar med att översätta en textr från svenska till engelska och då tar jag och översätter med hjälp av Google och så går jag efteråt och rättar. Tycker det går fortare än att skriva allt från "scratch", men ibland undrar jag hur mkt tid jag sparar..... Men kul blir det ibland!

Exempelvis... Svensk mening: "De tar inte ut någon veterinär extra för denna gris."

Engelsk mening: " They do not charge any extra for this veterinarian pig."

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

:-))))))))))))))))))))

Den var bra!!!

Daniels översätt sida sa...

Haha ja ibland blir det galet. Frågan är hur det blir med min online översättare?