måndag 14 januari 2013

Hänt på sistone

Nu prövade jag att maila in bilderna till bloggen istället för att ladda upp dem direkt.... Det verkar funka! Skumt det här......
 
Nåväl, i lördags var det dags för sökträning men Anna hade med sig och förevisade sin kick-spark så det var knappt sökträningen kom igång för alla - mig inkluderat - stod och dregglade över kick-sparken och ville ha en! :-)
 
Men så småningom sansade vi oss och förberedde våra legor.....
 
Eller..... Somliga förberedde i alla fall.... ;-)  Idag flöt det på bra i skogen för alla hundar så det var kul att se! Min egen lilla Loppa gick som skjuten ur en kanon. Men jag känner att jag får passa mig lite  för hon är hemskt spårintresserad.....

Kom hem framåt 5 på kvällen så då orkade jag inte göra så mycket mera.... Det blev att grotta ner sig i soffan, ta en öl, titta på TV och prata med Uffe...... Inte så illa det heller! :-)
 

Söndagen ägnade jag och Uffe oss åt att pyssla här hemma. Vi är ju inte världens snabbaste när det kommer till hemmapyssel, så vi har ju fortfarande saker nedpackade i kartonger etc etc Men så sakteliga hamnar saker på plats i alla fall....  I stallet har jag en isolerad sadelkammare och den har jag nu gjort om till "hund-rum" (se filmen). Det känns bra att ha de flesta grejer samlade på 1 ställe och alla apportbockar etc nära till hands (min framtida apellplan ligger ju precis utanför stallet).
 
 

Medan jag fixade hundrummet så röjde Uffe loss i garaget så vi fick plats med gymmet. Behöver verkligen träna överkroppen och idag (måndag) blir det premiärträning av vårt ny-gamla gym!

Vi hann sedan med en blixt-visit till IKEA för att inhandla en ny byrå. Eller rättare sagt, jag tyckte det var en blixt-visit men för Uffe verkade det gå plågsamt långsamt. Jag vet inte riktigt vad han har för traumatiska händelser på IKEA i sin bakgrund men han tycks ha seriösa problem med att ens gå i närheten av det varuhuset..... ;-)
 

Hem igen och dags för att låta hundarna göra något mer än att bara busa på tomten.... Heinz fick ju inte vara med och träna sök, så idag fick han agera sop-gubbe istället! Han fick uppgiften att dra diverse skräp till återvinningsstationen. Den hunden - till skillnad från Hetzer - är skapt för att dra! Jisses vad han ligger i! Men han gillar inte de partier när släden går över grus eller is.... Då går han hellre i diket med snö upp till magen än dra på de ställen där det låter om släden....
 

Givetvis tränade jag Hetzer att hoppa i och ur släden....


Lite slädträning måste ju vara en bra förberedelse inför mitt mål att paddla kajak med Hetzer..... Och visst vore det gulligt om Heinz kunde dra Hetzer runt byn....? :-)
 

Efter att ha varit iväg med hundarna så var det då dags att få ihop den nya byrån..... 
 













Det gick över förväntan! Vi blev inte osams en enda gång...! ;-) Så efter att även ha satt upp skoblåsen, så bestämde vi oss för att vi hade varit tiktigt duktiga idag! Så då blev det lite Macahan som belöning i TV-soffan.... Jo, jag hann träna en liten kortis lydnad med Hetzer också. Men sedan var dagen ganska så slut!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Vilken bra & snygg byrå!!!!!!!!!!!!
Och vilken gullig Hasse som drar soppåsarna!!!