söndag 30 september 2012

Spår, promenad och bokrensning!

Solens ken idag - HURRA! Till och med Uffe tyckte det var så trevligt att han följde med mig ut på förmiddagspromenad med hundarna!

Vi gick ner till ån fram och tillbaka och hundarna såg riktigt leriga ut när vi kom tillbaka....

Och Heinz är alltid den som är lerigast!  Till och med när han går i koppel så lyckas han lera ner sig mest av alla! Helt otroligt! :-)

Jaja, bara konstatera att badsäsongen är här - lerbadsäsongen, alltså! Eller bada-i-duschen-efter-varje-promenad-säsongen......
 
Efter att hundarna fått sitt så tog jag mig för att rensa i bokhyllorna. Det bär mig lite emot att kasta böcker, men vissa böcker har stått i bokhyllan i över 15 år utan att jag läst om dem eller haft minsta önskan till att göra det.... Känner inte för att släpa med dem i ytterligare än flytt! Så nu rensade jag ut 4 kassar med böcker som fick gå på tippen! Ytterligare en kasse med böcker har jag dock lovat bort till en kompis, så de ska hon få. Det blir väl mer rensande framöver... Det har sina fördelar med att flytta, även om det är jobbigt också - nu ska en massa junk bort!

Efter att ha varit på tippen så var Hetzer lagom pigg igen. Det var förvisso Heinz med, men han var lite halt efter att ha gått till ån så han fick stanna hemma!

Jag och Hetzer drog iväg till vårt kära grustag för lite spårträning!
 

 
 










2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Å, vilka fina bilder!!!!!!
Har Hasse fått räkstjärt? Han ser så hukande ut....

Jenny sa...

Ja, han ville sätta sig ner hela tiden. Han var inte alls nöjd med att jag envisades med att han skulle stå upp! ;-)