söndag 30 september 2012

Skumt...

.... blev något fel på förra inlägget, så helt plötsligt kunde jag inte lägga till mer text!  :-( Ibland tror jag den här bloggen lever sitt eget liv...! Men det jag skulle skriva var i alla fall att Hetzer spårade jätteduktigt och nu är hon - hyfsat - trött i alla fall! När det kommer till att belöna så är det lite skillnad på att leka med en kelpie och en dobermann.  En dobermann hugger tag i trasan direkt och älskar att kampa. Men den här lilla damen leker inte på samma vis.... Nog för att hon kan kampa som en liten idiot ibland, men jag måste ha lite jaktlekar med också. Och hon växlar mycket mer i beteende än vad Heinz gör. Han kan kampa i timmar, men Hetzer vill kampa, jaga och ibland bara "få stopp" på grejen! Det är kul att få en ny typ av hund att träna!

Jag skulle också skriva att det var en fantastiskt vacker dag och Björklinge ån hade (efter allt regnande) ett högt vattenstånd och det var så fint att se den flyta fram inramad med höstfärger!

Nu får jag skriva allt detta i ett eget inlägg utan bilder....  Men, men... Tur det finns scrollfunktion!

Inga kommentarer: