torsdag 13 september 2012

Räddningshundträning på Viktoria

I tisdags var det dags för räddningshundträning och eftersom Heinz är nyopererad i sitt ben så tog jag med mig Hetzer!

Jag började med lite miljöträning.

Hetzer hade inga problem med det utan strosade runt i alla möjliga konstiga rör och vrår som jag lurade in henne i!

Vid ett tillfälle stötte hon upp en hare och det var ju jättespännande!!!!!! Men jag erbjöd en massa godis och bollekar så tillslut glömde hon bort haren.....

Sedan undersökte vi bagageutrymmet på en buss....

Övade på att ta sig fram trots att gångar var överbelamrade med bråte!

Betongblocks-agility!

Sedan kom Ann-Marie och släppte ut Rasken och det var ju jättespännande och lite läbbigt att få hälsa på en gigantisk, svart, skäggig sak!!! Men de blev raskt (!) kompisar! :-D
 
Efter att ha fått vila lite i  bakluckan på bilen så var det dags för att få ett par riktiga figgar. Underbara lilla Hetzer! Hon har bara fått köra sök en gång tidigare och det var flera veckor sedan, men hon for ut i området och tog en djup, heldold figge direkt! Jag hade tänkt att släppa in henne genom ett hål och att hon skulle få hitta en människa inne i ett långt rör, men jag hann inte fram till hålet innan hon markerade med pip, gny och krafs på ovansidan av en betongklump (det drog ut lite vittring där)! Då var jag mäkta stolt över henne!
 
Mindre stolt är jag över att hon har blivit en riktig klädtjyv! Hon tycker det är fantastiskt roligt att gå och tjyva nytvättade strumpor från torkställningen och bita sönder dem.... Och ännu roligare är det om hela torkställningen rasar ikull och all tvätt hamnar på golvet - tjohoo!!!! Jag skyller fenomenet på att det var en viss husse som tyckte det var jättekul att kampa med Hetzer, användandes gamla utnötta strumpor..... Hur ska Hetzer se skillnad? 

På tal om Uffe.... Så igår var jag och Uffe ute och tittade på vårt nya hus igen. Även om jag tycker att det är för jäkla jobbigt att flytta så ska det bli ofantligt roligt! Så här långt känns allting med huset bara bra och jag längtar tills jag kan flytta in!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Vva kul!! Både att Ester e så duktig och att du ser fram emot flytten!