fredag 14 september 2012

Spår, apport och fnatt

Idag skippade jag asfaltsparkeringen och spårade i sand istället. Måste nog köpa en sele till damen, hon börjar bli lite "het" i spåret - trots att jag inte använder mig av något spårslut alls!

För att kontrastera med en slät parkering, så gick spåret upp och ner, upp och ner....

Hetzer skötte sig med den äran och idag fick hon belöning i form av boll. Normalt belönar jag inte alls, men idag gjorde jag det. Dock inte i direkt anslutning till spåret.... Men hon fattade nog ändå....
 
Hetzer tyckte det var helkul att lämna Heinz hemma och ha mig helt för sig själv..... Hon är himla gniden!!!.... Hon ville inte apportera metallapporten igår så då ropade jag på Heinz... Gissa vilken hund som apporterade metallapporten, saxen, teskeden och decilitermåttet (av metall) efter det? Allt för att Heinz inte skulle få något godis..... :-)


Efter att ha gått spår, fått köra en sökövning, lekt med boll och gått en promenad runt grustaget och balansera på diverse pryttlar så kände jag mig färdig för att åka hem och "göra fredag". Hetzer var dock - uppenbarligen - inte nöjd.... ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Diagnos: Kelpierus XD

Skogsmor sa...

Fnattlisa!:-)