lördag 22 september 2012

Heinz fick följa med på promenad idag!

Vaknade upp inatt av att det regnade in i hallen.... Masade mig upp, ställde ut en hink och somnade om - så småningom - ackompanjerad av "drippdroppdrippdropp".... När morgonen kom så regnade det fortfarande. Riktigt trist gråväder....  Tog Heinz med ut för en promenad på stubbåkern - det är bra för hans knä att få böja på sig ordentligt, vilket är vad Heinz gör med sitt ben när han får gå i stubb.

 Sedan fick Hetzer följa med ner på stan för att handla, kasta sopor, posta brev etc etc. En promenad i koppel på stan i Svartbäcekn i regnet.... Vi var ganska ensamma! Såg en (1) hund på hela promenaden!

Därefter tog jag Heinz och Hetzer och åkte till Ekebyboda och gick ännu en promenad.  Bara en kortis - får ju inte överanstränga Heinz ben! Heinz var i koppel hela tiden, men Hetzer fick springa löst till och från där det passade. Det var fullt med folk (trots regnet) så det small lite här och där, så mycket bra skotträning blev det!

Nu skiter jag i att gå ut något mer idag.... Det regnar fortfarande med oförminskad styrka! Hetzer får träna lite lydnad inomhus ikväll istället! ;-)

Jag hoppas på bättre väder imorgon!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Jag antar att det ska bli skönt att slippa takdroppet när ni flyttar....:-)
Jag vet att jag är tjatig nu, men passa på att rensa bland era grejor i uthuset och i garderober och källare medan det är hyfsat ljust och plusgrader på eftermiddagarna!!! Det blir INTE kul att fixa med när det är miusgrader, mörkt och blåsigt.