måndag 2 november 2009

Jobbade halv dag i fredags!

Då det var dagen innan Alla Helgona, eller nå´t, så slutade jag jobba vid lunch. Lyra var hemma hos mig, så jag släpade med mig alla tre hundarna ut i skogen.


Först tog jag ut Heinz och Lyra så "ungdomarna" skulle få roa sig utan att ha en sur-tant i släptåg.

De skuttade runt och lerade ner sig efter bästa förmåga!

Heinz fick bra motion denna dag.... *S*


Detta var tydligen en sur pinne....?


Heinz pinne ser lite godare ut....

De fick vara ute och fara runt i ca en halvtimme och de gjorde det mesta av promenaden i form av bus, klafsa i pölar etc etc

Själv gick jag och suckade över hur ofantligt mycket svamp det fortfarande växte i skogen, men jag har plockat mitt lystmäte och orkar inte rensa mer svamp nu.... Och de börjar dessutom vara lite väl blöta och "mjaskiga" - men ändå.......

Sedan stoppade jag in Lyra i bilen och Axa och Heinz fick ut och springa lösa i terrängen. Det blir ju en lite lugnare tillställning då, men jag såg till att Axa fick klättra omkring där det är mjukt och lagom kuperat så hon får använda sina muskler på ett lagom utmanande sätt.

Lite ska hon allt behöva tänka genom att göra vägval och anstränga sig!

Efteråt satte jag Axa i koppel och så gick jag ut med alla 3 hundarna. Heinz skuttar långt i förväg och sniffar på saker, eftersom han inte kan få igång tjejerna. De är nämligen fullt ockuperade med annat.... Axa anstränger sig hårt för att inte ens se Lyra och Lyra följer Axa "som en hund" men med ett mycket respektfullt avstånd. Hon nästan smyger efter Axa och jag kan se hur irriterad Axa blir fast hon försöker låtsas som att hon inget märker....

Efteråt var Lyra helt slut efter att ha busat med Heinz och sedan lekt Följa John med Axa, så hon somnade med nosen i Uffes armhåla (eller så svimmade hon - svårt att veta sanningen här....).

Axa är skendräktig och därmed extremt hungrig så hon låg nedanför foderautomaten och skällde uppfodrande med jämna mellanrum.... Det gjorde foderautomaten lite sur för då kunde han inte titta på TV som han önskade sig....

Den irriterande sötnosen Axa!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Härligt inlägg!:-)

Och jag som inte sett en enda trattis.......*suck*
Men lika bra det - vet inte vad jag ska göra med dem.