onsdag 29 april 2009

Nu har Lyra åkt hem igen...

Nu har Lyra åkt hem igen.... Krokus kommer nog sakna henne - de hade kul ihop! En lek de hade (som förvisso drabbade alla som vågade passera ut på balkongen) var att Krokus gömde sig bakom balkongdörren och så sprang Lyra in och ut genom dörröppningen medan Krokus försökte klösa henne på tassarna genom dörrspringan! Givetvis blev det så att alla som passerade dörröppningen blev offer för samma lek....

På kvällarna låg Uffe och Lyra och trängdes i samma soffa.... Med självpåtagen rätt knuffade hon helt enkelt ned Heinz och väkte ut sig där han normalt brukar ligga.... *s*

Då jag inte riktigt visste när Emilia skulle hämta upp Lyra, så tog jag Axa med mig på jobbet och lämnade Lyra och Heinz hemma med Uffe. Axa gillar inte riktigt min tjänstebil och hon har blivit rätt morgontrött på gamla dar (hela hennes första levnadsår drev hon mig till vansinne genom att vakna och vara TVÄRPIGG klockan 0500....) så hon bara blängde på mig när jag sade åt henne att kliva in i bilen nu på morgonen..... Men till slut klev hon i alla fall upp med framtassarna så att jag kunde lyfta in henne. På lunchen var jag ut och knallade i ett skogsparti jag aldrig varit i tidigare och då hittade vi en jaktstig mitt ute i skogen - en massa plåtfåglar på vajrar som man tydligen ska skjuta på.... Axa sniffade av området noga, men fnös besviket när hon konstaterade att det inte fanns den endaste levande fågel på området....

Enklare klättring går fortfarande tanten med på att ställa upp på.....

Bäst jag satt på eftermiddagens kundbesök så dök denna krabat upp precis utanför fönstret! En hungrig sparvhök som sitter och bevakar fågelbordet i jakt på småfåglar!

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Gullekrokus.....mera bilder på honom! jag önskar mig ett "Krokus-special-inlägg" med rolig text & massor av bilder!
*sätter mig & väntar*

P.S.
Fin bild på Axa i den fina skogen!

Camilla sa...

Krokus är för rolig... :-)