tisdag 14 april 2009

Lång jobbdag idag!

Var inte färdig förrän 17.40 och då kände jag ett stort behov av att gå ut och jobba lite fysiskt, så jag krattade löv och äckliga, ruttna äpplen på tomten i över 1 timme medan hundarna fick leta godis. Att kratta löv går ganska lätt, men att kratta äpplen är betydligt tyngre så det kommer säkert kännas lite i armarna i morgon....

På kvällen stack jag ut och cyklade med Heinz en sväng på ca 8 km. Har inte cyklat med honom sedan innan snön kom och han blev faktiskt lite trött av cykelturen (som till stor del gick i galopp i dragsele efter uppvärmning) så jag ska ta och cykla med honom ca 2 ggr i veckan hade jag tänkt.... Fast imorgon är det lydnadsträning på schemat och fredag, lördag och söndag ska jag köra sök.... Så nästa cykelpass får bli nästa vecka! Är spänd på att få se hur Heinz ska gå på söket nu när noskvalstren är borta.....

Har anmält mig till två tävlingar i maj nu - få se om vi kommer med!

Nä, dax att sova! Det är jobb imorgon med.....

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Hurt-Ulla har kommit igång tror jag!:-)

Jenny sa...

Hurt-Ulla? Axa? Hurt-Olle, menar du väl? Eller har du börjat kalla mig för Ulla nu....?