måndag 20 april 2009

Lite bilder ifrån 3 dagar med sök och får(skallar)!

Har - som skrivits - kört sök i 3 dagar ute hos Anita, mitt i lamningstiden, så det gavs många tillfällen till att gosa med både får och lamm förutom att träna hund....

Fast här är det jag som blir tvångsgosad av Smashie.... *s*

Heinz har hittat Freddie ute i skogen - lyckan är stor!

Det var strålande väder samtliga dagar och insekterna har inte riktigt vaknat ännu, så det var riktigt skönt att vara figge! Mossan var torr och varm och solskenet strilade ner genom träden.... Nästan så att man kunde somna! :-)

Så här kan man göra för att få plats med fler än två hundar i bilen....?

Sista dagens bana var verkligen "starkt kuperad" som det står i tävlingsreglementet att en sökbana ska vara.... Jag tycker Heinz gjorde ett bra jobb när han tog sig an den här banan!

Heinz har fullt fokus på vart jag pekar åt för håll.... det finns ju roliga människor med godis och leksaker där!

I pauserna var jag, som sagt, en hel del ute i fårstallet... Gäller att passa på! Anitas får är så sociala och nyfikna!

Heinz blev ivrigt uppvaktad av tre border collie - damer!

Inne i en riskoja, i väntan på att en hund ska komma!

Freddie ska precis skicka ut Aqua på ett sökslag!

Jag och Heinz är på väg in efter att ha hittat en fig! Nu ska vi ta oss an den andra sidan...

Ett alldleses nyfött lamm med navelssträngen kvar......

Golfie ligger och har koll på allt ifrån sin plats bak i bilen.

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Å, vilka bilder!
Å sööööööta lamm!
Å gulliga vovvar!
Å duktig flicka!

Anita sa...

Det blev ju jättefina bilder, från "dagarna 3". Nu är det fortafarande bara en tacka, som inte lammat ännu. Må så gott tills vi ses i Falköping i maj.