torsdag 13 november 2008

*suck*

Mådde riktigt bra igår så jag jobbade halva dagen och lovade övermodigt att jag skulle jobba idag med... Vaknade på morgonen och var sämre än vad jag varit sedan i helgen... Men, men - bara att bita ihop.... Och det gick bra. Det lättade faktiskt under dagen, så nu på kvällen mår jag bättre igen!

Typiskt nog satte även brandvarnaren igång i natt.... Mitt i natten började den tjuta!
Vill minnas att det var så sist vi bytte batterier i den också - varför tar alltid brandvarnare-batterier slut på natten?

Igår spårade jag med Heinz (gick hyfsat) och sedan körde jag uppletande med Heinz och Axa (gick kanon!) och de fick jobba ordentligt.... Hehehe... Idag har det dock inte blivit mycket gjort, förutom att Heinz har lärt sig att släcka ljuset i hallen på kommando. Fast än så länge gör han det bara om jag står vid strömbrytaren, målet är att jag ska kunna skicka honom från sittandes i soffan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heinz får lära sig mycket när matte är lite offside! Nyttigt för alla! Tända & släcka lampor, öppna & stänga dörrar, hämta och återställa saker, plocka upp saker från golvet, lära sig räkna m m
Kanske Axa får lära sig nåt också....? "Gamla hundar sitter illa" eller vad det heter:-)

//Skogsmor

Jenny sa...

Öh? Kan Heinz räkna och öppna dörrar? Mer än vad jag visste... Axa är däremot mycket duktig på att sitta riktigt illa... ;-)

Anonym sa...

Men....jag menade förstås att H ska lära sig att räkna och öppna/stänga dörrar!
Och paradnumret - "unga hundar fiser illa"!
Fast där tror jag han är mästare eller är det Axa.....där också:-))

//Skogsmor

Jenny sa...

Åh, tycker du Axa är en ungdom? Eller.... Axtha som hon nu heter - tandlös som hon är!