söndag 30 november 2008

Djurrättsaktivister =maffia!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3886598.ab

I somras fick hans döttrar hotbrev från Djurens befrielsefront. Där stod att om inte döttrarna fick sin pappa att stänga butiken skulle de ”betraktas som legala mål i det omfattande arbete vi bedriver mot djurförtryck, överallt, dygnet runt”.

Fy vad dåligt! Jag kan förstå att folk är emot päls. Jag är inte vidare förtjust i den hanteringen själv och jag skulle aldrig köpa mig en päls från ett djur som föds upp enbart för pälsens skull, men att gå på döttrarna...!!!! Såsom artikeln är utformad så verkar de inte ha något alls med deras pappas verksamhet att göra och att ge sig på människor som inte har med saken att göra..... Bara att de är släkt.... Det är ju rena rama maffiametoderna! Nä, fy!

Och sedan har vi de finska djurrätts-dårarna som stängde av ventilationssystemet så att 5000 höns kvävdes till döds... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3881026.ab Om man läser på lite om höns så vet man hur viktigt det är med ett fungerande ventilationssytem.... Att gå till hönsfarmen och demonstrera eller att klottra på väggen etc etc är en sak - men att sabba saker som man uppenbarligen inte har en aning om vad det är.... det är inte försvarbart! Jag tror nog dessa höns betackar sig för dylika "hjälpaktioner".... Och detta sagt fast jag inte gillar burhönshantering själv. Skulle aldrig falla mig in att köpa ägg från burhöns, men det skulle inte falla mig in att sabba ventilationen för dem heller.... Varför gav de sig på de stackars hönsen - de borde väl ha gett sig på ventilationen i bostadshuset så att det drabbade hönsägaren istället.... (*ironi*)

1 kommentar:

Anonym sa...

Okunskap är världens gissel!!!!!!

*morrrrrrr*