torsdag 20 november 2008

Mera Göteborg (med omnejd)

Har farit omkring runt Gbg´s omnejd under veckan. Kortet ovan togs när jag stannade till och rastade Heinz vid en liten sjö mitt ute i ingenstans ett par mil söder om Gbg. Heinz var så söt, så jag lägger ut kortet bara för det... ;-D

Det är mycket vatten kan jag raskt konstatera.... Träden har fått flytta ut i sjön...

..... och sjön får inte stiga många centimeter för då kommer det inte bli kul att köra på den här vägen!

Skylten håller på att försvinna under ytan... *s*

På kvällarna passar jag på att njuta av att ha gatubelysning när jag är ute och går med Heinz - trevligt att allt inte är enbart kolsvart och att asfaltsbeläggningen gör att Heinz inte blir så förbaskat lerig att man måste ställa han i duschen varenda gång man varit ute (typ...). Mindre trevligt är förstås allt glas.... Givetvis har Heinz lyckats skära upp en trampdyna! Turligt nog var det inte så mycket... Det blödde lite, men slutade ganska snart. Heinz verkade mer irriterad på sin tass än att han hade ont - han sparkade med baktassen och vände sig om och blängde på den vid ett flertal tillfällen under promenaden hem, men sedan glömde han bort det hela.


Konstiga konstverk hittade vi också... Har ingen aning om vad det ska föreställa men det blev en tillfällig balansbom för Heinz att öva på!


Mycket "piss-väder" har det varit under veckan. Blåst som bara den och regnat "på tvären". Synnerligen otrevligt - det finns tillfällen då man skulle uppskatta att sitta på kontor i stället... Men tack och lov har det varit några fina tillfällen också - fast då har det varit kallt som 17 istället....

Var ju bara tvungen att ta mig till Älvsborgsbron en dag för att spana in utsikten över Göteborg. Älvsborgsbron är en 933 meter lång hängbro och den är 107 meter hög (högsta punkten), från vattnet till vägbanan är det 45 meter. Kan säga att det blåste redigt däruppe.... Det blåste så att jag inte kunde gå helt rakt utan sidosteppade när vinden riktigt sög i! Stod vid broräcket och tog lite kort (synd på det tråkiga vädret) med lite lätt svindel och konstaterade att det var fasen vad hela vägbanan skakade när alla tunga lastbilar for förbi på någon meters avstånd....

Heinz var givetvis med och han var lika glad som vanligt med svansen käckt på svaj - vad är lite blåst, hög höjd, stora lastbilar och skakande broar? Saliga äro dumbommarna... ;-)
På onsdagen så slutade jag hyfsat tidigt då jag for omkring i Göteborgs närhet (sista kundmötet var bara ute i Mölndal) så då bestämde jag träff med Annika som har syster yster (Cobra) och vi tog doggzen på en promenad i Slottsskogen. Tog tyvärr inga kort vid tillfället eftersom det var två svarta hundar ute i en mörk park... Cobra och Heinz trivdes i alla fall bra ihop och hade nog gärna velat busa runt mer, men det var inte läge att släppa dem utan de fick nöja sig med att promenera. Kul att ses igen var det i alla fall! Synd att det är sisådär 60 mil emellan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Uj vilken svindel jag får bara av att läsa....:-)

//Skogsmor