söndag 2 november 2008

MH-figurant på Stockholms LO Dobermannklubben

I lördags var jag i Täby på Dobermannklubbens MH och figgade. En av de andra figuranterna tog några kort på mig med mobilkameran. Jag är spöket till höger i bild och tydligen var jag duktig på mitt uppdrag för hunden i fråga ställde sig borta vid testledaren för att få bättre stöd.... Man ser bara nosen skymta till vänster i bilden... *s*

Fast när han så småningom insåg att det var människor under lakanen så blev han jätteglad!

Jag har inte varit på Dobermannklubbens område på närmare 10 år, så det var lite roligt när jag satt inne och fikade att upptäcka ett bildkollage därjag och Felix fanns med på två av bilderna (inringade på bilden ovan)! Jag och Felix vann ju klubbmästerskapen de två år som vi deltog.
En annan kul grej som hände var att en tjej kom fram och hälsade så glatt att jag förstod att vi måste ha träffats tidigare (men eftersom jag är värdelös på att känna igen folk så hade jag ju ingen aning om vem hon var). Det visade sig i alla fall att vi hade tränat sök ihop ett antal gånger runt 1997/1998. Då kopplade det och hennes hund minns jag ju... (typiskt mig).

1 kommentar:

Anonym sa...

Å när du inte har lakan på dig har du min gamla skinnjacka:-))

Kul med gamla minnen som dyker upp förstår jag!

//Skogsmor