söndag 10 augusti 2008

Mera Frostviken och Stekenjokk!

Måste ju lägga in lite bilder från när jag och Uffe tog en dagstur i Stekenjokk...
Ordet Jokk är samiska och betyder vattendrag. Mellan Stora Blåsjön och Klimpfjäll (och över Stekenjokk) går Sveriges näst högst belägna väg, Vildmarksvägen (870 möh).

Den som vill kan läsa mer om Vildmarksvägen här!

Axa illustrerar hur hon brukar dricka vatten - nu förstår alla varför mitt köksgolv alltid är blött.... *suck*

Heinz och jag tittar lydigt in i kameran - Axa mumsar frenetiskt på en upphittad lämmel! Det vimlade av lämmel-lik på fjället så jag fick passa Axa som en hök för att hon inte skulle äta sig stoppmätt på äckliga lämmelrester.... Heinz var det mycket enklare med - jag sade "duktig hund" och gav honom en godis för att han inte åt upp det lämmel-lik som han hittade och efter det sprang han och apporterade döda lämmlar till mig! Inte vidare trevligt att motta, men hellre det än att han åt upp dem!!!

Poserar för kameran i hopp om en godbit!


Fikarast!

Norge i fjärran

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojojoj så vackert!!!!!!!!!!!!!!
(men lite mörka bilder...?)